jak-rozwijac-biznes-mlm-w-internecie-budujac-wizerunek

Marketing sieciowy (czyli MLM) jest modelem biznesu, który rozwinął się w czasach, kiedy nie było jeszcze internetu.

Dla wielu osób wykorzystanie nowej technologii a więc budowania biznesu MLM dzięki internetowi nie ma prawa bytu.

Są również tacy, którzy wolą działać tylko w internecie a także tacy, którzy łączą te dwa „światy”.

Zanim przejdziemy do tematu…

Warto jest zrozumieć, że internet oraz narzędzia w nim dostępne, przeniosły komunikację oraz skalę działania na inny poziom ale nie oznacza to, że dzięki internetowi wszystko dzieje się automatycznie i bez naszego udziału.

Nie oznacza to również, że wykorzystując internet, nie trzeba budować relacji z potencjalnymi klientami lub partnerami biznesowymi.

Wszystko to pozostało bez zmian, z tym że dzisiaj i dzięki internetowi można w jednym czasie dotrzeć ze swoją propozycją do ludzi na całym świecie.

Podobnie jednak jak w przypadku działania bez internetu, również wtedy, kiedy wykorzystujemy nową technologię, istnieją dwa główne sposoby działania: własny i właściwy i w tym poście zajmiemy się tym drugim…

Skąd ta wiedza?

Nie, nie jestem osobą, która wymyśliła sobie to, co przeczytasz poniżej.

ray_higdonW rzeczywistości bowiem zdobyłem te informacje od człowieka, który nazywa się Ray Higdon i postanowiłem przetłumaczyć je na język polski (jeśli znasz język angielski i chcesz poznać te same informacje ze źródła, wejdź tutaj).

Ray Higdon to człowiek, którego „śledzę” i od którego uczę się od kilku już lat i w kwestii systematyczności i konsekwencji jest on w mojej ocenie jednym z najlepszych, ponieważ od około 7 lat codziennie publikuje nową treść (głównie na swoim blogu ale także w formie transmisji na żywo na Facebook’u, webinarów, materiałów audio i video).

W swojej karierze był najlepiej zarabiającym partnerem jednej z firm MLM, z którą współpracował a aktualnie zajmuje się szkoleniem osób zaangażowanych w marketing sieciowy.

Mając to na uwadze, przejdźmy do rzeczy…

Jak budując wizerunek w internecie, promować współpracę w MLM

Zacznijmy od ważnego pytania:

Czym jest wizerunek w internecie?

Jest on przede wszystkim tym, jak ludzie Cię postrzegają przez pryzmat wartości, jaką wnosisz na rynek.

Wiąże się on również z uczuciami, jakie ludzie mają na temat ewentualnej współpracy z Tobą.

Wizerunek w internecie to nie są jedynie kolory na stronie internetowej, slogany, loga, itd.

Kolejne pytanie to…

Dlaczego budować wizerunek?

Oto powody, nad którymi z całą pewnością warto jest się zastanowić:

1.  Firma MLM, z którą współpracujesz może zmienić profil działalności lub … zniknąć z rynku.

Nie wiem czy dzieje się to często ale nie można wykluczyć, że firma, z którą współpracujesz, nie zmieni profilu swojej działalności, czyli czy nie zrezygnuje z modelu marketingu sieciowego na rzecz innego.

Nie można również wykluczyć, że firma, z którą współpracujesz, nie będzie zmuszona do tego, żeby zniknąć z rynku z powodu kiepskich wyników finansowych lub z powodu zmian przepisów lub nieprawidłowości, których mogą dopatrzeć się różnego rodzaju urzędy (co w ostatnim czasie miało miejsce).

Wystawianie więc nazwy firmy przed swoje nazwisko może zaowocować w takiej sytuacji tym, że wszystkie starania promujące firmę, jej produkty lub plan marketingowy, spełzną na niczym.

2. Ludzie mogą „wygooglować” firmę, z którą współpracujesz.

Pewne jest jedno. Na każdy temat można znaleźć w internecie pozytywne jak i negatywne opinie a więc także na temat firmy MLM, z którą współpracujesz.

Owszem, owe negatywne opinie nie muszą pokrywać się z prawdą ale nie zmienia to faktu, że mogą wpływać na to jak postrzegamy np. firmę, która sprawdzamy.

Jeśli jednak pracujesz nad Twoim wizerunkiem, ludzie muszą nawiązać z Tobą kontakt, żeby dowiedzieć się więcej na temat biznesu jaki rozwijasz lub produktów, które promujesz.

Poza tym, opowiadając wszędzie o firmie, z którą współpracujesz, nie kreujesz ciekawości, która jest bardzo ważna w procesie promocji czegokolwiek w internecie.

3. W marketingu sieciowym ludzie przyłączając się do ludzi, nie do firm.

W tym biznesie zawsze chodziło i zawsze będzie chodzić o relacje jakie tworzą się pomiędzy ludźmi a mówiąc inaczej, ludzie muszą się najpierw poznać, polubić i zaufać sobie, żeby mogła zaistnieć współpraca biznesowa.

Dlatego też budowanie wizerunku przez dostarczanie wartości pomaga w zbudowaniu zaufania i finalnie może sprawić, że ludzie będą chcieli współpracować z Tobą.

4. Pomaga odróżnić się od większości osób, które współpracują z tą samą firmą.

Nie da się ukryć, że większość osób w marketingu sieciowym nie ma zadowalających wyników ale ma to swój powód.

Wynika to głównie z tego, że większość chcąc rozwijać ten biznes w internecie, robi to we własny sposób i skupiając się na firmie, z którą współpracują, na produktach lub na planie marketingowym.

Mówiąc inaczej, niezależnie od tego o jakiej firmie MLM mówimy, większość współpracujących z nią osób nie pracuje nad swoim wizerunkiem a te osoby, które tak właśnie postępują, automatycznie odróżniają się od reszty i wzbudzają większą ciekawość.

Pytanie zasadnicze to: Wolisz się wyróżniać i wzbudzać ciekawość czy postępować tak jak większość i poświęcać czas na działanie, które nie przynosi wyników?

5. Nie musisz promować tego co sprzedajesz ale robić to w lepszy sposób.

To może zabrzmieć co najmniej dziwnie ale już wyjaśniam w czym rzecz.

Skupiając się na tym, żeby coś komuś sprzedać lub „wciągnąć” kogoś do biznesu, generujesz opór ze strony ludzi, do których się zwracasz. Istnieje jednak lepszy sposób…

Budowanie wizerunku czyli lepszy sposób budowania biznesu MLM w internecie

Owy lepszy sposób polega w głównej mierze na:

– tworzeniu treści, która pomaga rozwiązać problemy ludzi, których chcesz przyciągnąć do Twojego biznesu (więcej na temat marketingu treści możesz dowiedzieć się tutaj: Jak marketing treści może pomóc ci osiągać wyniki w e-biznesie [4 wskazówki])

– budowaniu listy adresową, komunikowaniu się z ludźmi na tej liście i ustaleniu jakie są ich potrzeby – w ten sposób wiesz czego ludzie chcą i czy faktycznie interesują się ewentualną współpracą biznesową z Tobą

Przykład: Produkty wspomagające zrzucenie wagi

Czego nie warto robić:

„Chcesz zgubić zbędne kilogramy? Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej!”

„Właśnie zacząłem nowy biznes więc jeśli chcesz zarobić pieniądze, kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej…”

Publikowanie tego typu tekstów np. w mediach społecznościowych nie jest dobrym pomysłem, ponieważ jest to jedyny słuszny sposób aby zdenerwować innych ludzi i zniechęcić ich do siebie.

Pomyśl o sytuacji, w której jesteś na imprezie u kogoś w domu i nagle jeden z zaproszonych gości zaczyna namawiać wszystkich do tego, żeby kupili od niego produkty prozdrowotne lub rozpoczęli współpracę.

Niezbyt rozważne posunięcie, prawda? Natychmiast naraża się w ten sposób na nieprzychylne traktowanie ze strony innych gości.

A wracając do tego rodzaju „marketingu”,  jako ludzie jesteśmy coraz bardziej „czuli” na wszelkiego rodzaju oferty w mediach społecznościowych czy w skrzynce e-mail i często nawet nie chcemy kliknąć w link.

Co warto robić (przykład):

Transmisja NA ŻYWO na Facebooku: „3 pokarmy, których warto unikać aby zrzucić wagę, która może składać się z 4 części:

– wprowadzenie („Nazywam się….”)
– chcesz zgubić zbędne kilogramy ale nie jesteś pewny co jeść i czego unikać?
– oto 3 pokarmy, których warto unikać…
– prywatna wiadomość aby otrzymać listę 20 pokarmów, których warto unikać

Osoby, które napiszą prywatną wiadomość sami pokazują, że CHCĄ ZGUBIĆ WAGĘ A WIĘC TRZEBA SIĘ Z NIMI SKONTAKTOWAĆ.

Przykład: Biznes oparty o podróże

Czego nie warto robić:

„Każdy uwielbia podróżowanie. Kliknij aby dowiedzieć się więcej na temat mojego biznesu opartego o podróżowanie.”

„Właśnie zacząłem nowy biznes w branży podróży. Sprawdź szczegóły na mojej stronie” („moja strona” oznacza stronę partnerską firmy).

Co warto robić (przykład):

Transmisja na żywo na Facebooku – 3 sposoby aby zaoszczędzić pieniądze podczas podróży, która może składać się z 4 części:

– wstęp („Nazywam się…”)
– chciałbyś zobaczyć jak można podróżować bez potrzeby wydawania wszystkich pieniędzy?
– oto 3 wskazówki, które mogą pomóc…
– wyślij prywatną wiadomość aby otrzymać listę 20 wskazówek, które pomogą Ci zaoszczędzić jeszcze więcej

Osoby, które napiszą prywatną wiadomość sami pokazują, że CHCĄ PODRÓŻOWAĆ A WIĘC TRZEBA SIĘ Z NIMI SKONTAKTOWAĆ.

WAŻNE: DZIAŁAJĄC W TEN SPOSÓB NIE TWORZYSZ OPORU ZE STRONY LUDZI, KTÓRZY ZOBACZYLI TWOJĄ TRANSMISJĘ NA ŻYWO I NIE ZDECYDOWALI SIĘ WYSŁAĆ PRYWATNEJ WIADOMOŚCI. POMIMO JEDNAK TEGO DOSTARCZYŁEŚ IM WARTOŚĆ, Z KTÓREJ MOGĄ SKORZYSTAĆ.

To są naturalnie przykłady, które można byłoby mnożyć.

Najważniejszą sprawą jest tutaj…

…przedstawienie korzyści związanych z tym, co sprzedajesz i stworzenie wokół nich treści zamiast wklejanie linków partnerskich wszędzie gdzie tylko można.

W ten sposób stajesz się kimś kto edukuje (daje wartość) zamiast usilnie starać się sprzedać produkty/usługi/możliwość współpracy i w ten sposób budujesz wizerunek, i odseparowujesz się od większości ludzi współpracujących z tą samą firmą.

Czy można budować wizerunek w internecie, mając doświadczenie w MLM offline?

To świetne pytanie, ponieważ wiele osób ma ogromne doświadczenie w budowaniu tego biznesu bez internetu a odpowiedź na nie znajdziesz w poniższym video…

 

Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj: Jak wykorzystać w internecie doświadczenie w MLM offline.

Mam nadzieję, że przedstawione tutaj informacje zainspirują Cię i pomogą Ci rozwijać Twój biznes w marketingu sieciowym, i z wykorzystaniem internetu oraz narzędzi w nim dostępnych.

Jeśli uznasz, że warto, podziel się tym postem z innymi, wykorzystując do tego celu poniższe przyciski i zostaw swoją opinię w komentarzach.

 


Michał Kidziński

sekrety-biznesu-mlm-online