marketing internetowy 5 krytycznie waznych lekcji

Jeśli chcesz zarabiać pieniądze dzięki internetowi, te 5 lekcji może Ci bardzo pomóc.

Nie jest w tym momencie istotne, co jest Twoją ofertą, ponieważ można powiedzieć, że są to uniwersalne lekcje, o czym za chwilę się przekonasz.

Są to lekcje, których nauczyłem się jakiś czas temu a dzisiaj, czytając swoje notatki, trafiłem na nie i zdecydowałem się nimi podzielić.

Nie chodzi w tym wszystkim o to, żebyś zgadzał się z każdym moim słowem ale o to, żebyś przede wszystkim wyciągnął właściwe wnioski dla siebie.

Ja ze swojej strony mam nadzieję, że te 5 lekcji będzie miało pozytywny wpływ na Twoje wyniki w Twoim e-biznesie.

#1. Jesteś odpowiedzialny za swoje wyniki

Czasami widzę jak ludzie piszą na Facebooku albo czasami do mnie na maila, że ten czy inny biznes jest do niczego bo nie mają w nim żadnych wyników.

Czasami ludzie wyszydzają różne biznesy albo firmy, chcąc jednocześnie zaprosić ludzi do biznesu, który aktualnie promują (i często jest też tak, że wcześniej promowali biznesy, z których teraz się śmieją).

Prawda jest jednak taka, że…

…za każdy wynik w Twoim biznesie odpowiadasz Ty.

To, że dzisiaj nie masz takich wyników jakie chcesz mieć, nie jest Twoją winą ale Twoją odpowiedzialnością jest coś z tym zrobić.

Spójrz prawdzie w oczy…

Co robisz każdego dnia, aby Twój biznes w internecie się rozwijał?

Co robisz, żeby rozwijać swoją listę adresową? (Jeśli nie wiesz jak się za to zabrać, tutaj możesz nadrobić ten brak).

Czy pracujesz nad swoim systemem promocji? (Więcej o tym jak m.in. taki system tworzyć możesz dowiedzieć się tutaj).

Widzisz, większość osób chcących zarabiać przez internet nie pracuje ani nad rozwojem swojej listy adresowej ani nad systemem promocji ale mimo wszystko mają mnóstwo innych powodów, przez które nie mają wyników.

Jedno jest pewne: Ty, ja i każda inna osoba chcąca zarabiać pieniądze w marketingu internetowym może narzekać na brak wyników albo wziąć pełną odpowiedzialność za swoje rezultaty lub ich brak i coś z tym zrobić.

Dość prosty wybór, prawda? :-)

#2. Skup się na jednej metodzie generowania ruchu każdego dnia

Nie będę zbytnio błyskotliwy, jeśli powiem, że każdy biznes potrzebuje ruchu a więc właściwych osób, które zobaczą naszą ofertę.

W internecie istnieje wiele możliwości aby taki ruch generować.

Można zapłacić za to, żeby ktoś skierował ruch na naszą stronę przechwytującą i w ten sposób budować listę.

Tym „kimś” może być np. Facebook albo ktoś, kto zgodzi się wysłać płatny mailing do swojej listy, która jest w podobnej niszy do Twojej.

Innym sposobem generowania ruchu jest korzystanie z metod, które nie wymagają inwestowania gotówki a najprawdopodobniej najlepszą metodą należącą do tej grupy jest blogowanie.

Prowadzenie a ściślej mówiąc systematyczne publikowanie i promowanie stworzonych treści na blogu pozwala generować ruch składający się z właściwych a więc potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą osób.

Warunek jest jeden: musisz pisać na tematy, które dotyczą Twojego rynku docelowego i musisz być w tym konsekwentny i systematyczny.

Tutaj możesz ściągnąć darmowy raport na temat tego, jak wykorzystać blog aby zarabiać pieniądze dzięki promocji dowolnej oferty w internecie.

Podsumowując ten punkt, warto żebyś zdecydował o tym, jakiego rodzaju metody generowania ruchu chcesz używać i trzymał się jej dopóki nie da Ci oczekiwanych efektów a jeśli już je osiągniesz, możesz przejść do opanowania kolejnej.

Dlaczego tak ważne jest skupienie uwagi na jednej metodzie?

Ta odpowiedź wydaje się być bardzo dobrą…

bruce_lee

Zastanawiasz się, która metoda jest lepsza?

W pewnym sensie odpowiedź jest prosta…

Jeśli nie możesz inwestować teraz swoich pieniędzy, skorzystaj z darmowych metod a jeśli masz pieniądze ale nie masz czasu lub po prostu nie chcesz korzystać z bloga (co zajmuje czas) to zainwestuj pieniądze w płatną formę promocji.

Pamiętaj, że nie ma idealnych metod a najlepsze to te, na które Ty się zdecydujesz.

#3. Buduj społeczność a nie tylko listę adresową

Nikt nie chce zapisywać się na listę adresową tylko po to, żeby być na liście adresowej.

Pamiętam jak ktoś kiedyś napisał do mnie, że chce on (lub ona) budować listę tylko po to, żeby wysyłać ludziom linki do różnych ofert.

Nie jestem mądry ale wiem doskonale, że to tak nie działa.

Pomyśl…

Czy chciałbyś mieć kontakt z kimś, kto kontaktuje się z Tobą tylko wtedy, kiedy chce Ci coś sprzedać?

Oto coś, czego nauczyłem się od człowieka, którego bardzo cenię i uważam za jednego z najlepszych na świecie marketerów internetowych:

Jeśli ciągle tylko wysyłasz maile z linkami do ofert, nie będziesz mieć wyników; jeśli dzielisz się swoją historią i wysyłasz linki do ofert, od czasu do czasu będziesz mieć dobre lub bardzo dobre efekty swoich działań; jeśli dzielisz się swoją historią, dostarczasz ludziom systematycznie wartość i proponujesz swoje oferty, jesteś na najlepszej drodze do wyjątkowych wyników. 

Zastanawiasz się teraz jak najprościej dzielić się wartością?

Według mnie jest to systematyczne i konsekwentne blogowanie, ponieważ publikowanie nowych treści na blogu w formie tekstu i/lub video jest bardzo proste.

Wystarczy się zalogować, otworzyć zakładkę „dodaj nowy wpis”, wprowadzić zawartość posta i kliknąć „opublikuj”.

Nie wiem czy jest prostszy sposób ale jeśli Ty uważasz, że jest to po prostu go wykorzystaj.

Ludzie chcą łączyć się z ludźmi a także z kimś, kto pomoże im rozwiązać problemy lub osiągnąć korzyści.

Dlatego właśnie warto jest dzielić się swoją historią (pokazujesz, że jesteś człowiekiem) i dostarczać wartość ludziom na liście adresowej (budujesz w ten sposób zaufanie u odbiorców).

Raz jeszcze powtórzę: Ludzie chcą przyłączać się do ludzi, którzy mają swoją wizję, którą chcą się podzielić z innym (moją jest ta, którą nazwałem „Światłym Ebiznesem”).

#4. Bądź atrakcyjną osobą

atrakcyjna osoba

Zastanów się proszę nad jedną rzeczą:

Gdyby stanął przed Tobą człowiek, który nie wygląda dobrze, jest smutny, nie patrzy Ci w oczy i u którego nie czuć dobrej energii i zaangażowania w to co robi, to byłbyś skłonny powierzyć mu swoje pieniądze.

Byłbyś gotów kupić coś od niego lub wejść z nim we współpracę?

Nie, nie mówię o tym, że masz zabrać się za prasowanie garnituru i tworzyć swoje video będąc pod krawatem, chyba że czujesz się dobrze w takim ubraniu lub kiedy wymaga tego od Ciebie branża, w której działasz.

Zastanów się więc teraz nad jedną rzeczą albo inaczej – odpowiedz sobie na jedno pytanie:

Czy dzisiaj byłbyś gotów podjąć współpracę w biznesie z samym sobą?

Na ten temat napisałem artykuł tutaj więc możesz bardziej zgłębić ten temat.

Jak jednak odpowiedziałbyś na to pytanie?

Czy byłbyś gotów oddać samemu sobie pieniądze w zamian za konkretny produkt lub w ramach współpracy w biznesie?

Tylko Ty znasz odpowiedź na to pytanie i jeśli teraz odpowiedziałbyś „nie” to oznacza to, że z całą pewnością warto jest pracować nad sobą, swoją postawą, sposobem myślenia oraz zaangażowaniem, jakie wkładasz w to co robisz.

W mojej ocenie kluczowo ważne są:

pełne przekonanie do promowanej oferty (jeśli nie wierzysz w to co proponujesz innym, to po co to w ogóle promować)
pełna wiara w siebie i swoje możliwości (z tym może być najtrudniej bo ludzie czasami chętnie powiedzą nam co robimy źle lub dlaczego nigdy nic w życiu nie osiągniemy albo będą chcieli narzucić swój sposób myślenia i życia)
pełne zaangażowanie i nie poddawanie się (to także może być trudne, zwłaszcza kiedy nie ma jeszcze wyników i przydarza się nam poważne niepowodzenie; dlatego warto jest samemu przed sobą powiedzieć, że błędy i niepowodzenia to tylko sygnały zwrotne, które mają nam pokazać, że nad czymś trzeba popracować)

Jak już powiedziałem, tylko Ty wiesz, czy wierzysz w to co robisz oraz w siebie a także czy jesteś w pełni zaangażowany. Wiesz więc również nad czym warto powinieneś pracować.

#5. Trenuj umiejętność sprzedaży i marketingu

Chciałbyś posiadać wyjątkowe umiejętności związane ze sprzedażą i marketingiem?

Chciałbyś osiągać wyjątkowe wyniki i generować ogromny przepływ pieniędzy w Twoim biznesie?

Jeśli już jesteś taką osobą (bo przecież tak może być) to z całego serca Ci gratuluję i życzę jeszcze lepszych efektów Twojej pracy.

Jeśli z kolei nie jesteś taką osobą, to jest tylko jedna droga, która brzmi…

Trening Czyni Mistrza

Rób wszystko co możesz, żeby trenować umiejętność sprzedaży i marketingu na każdym kroku.

Zachęcaj do zamieszczenia komentarza na blogu pod swoim artykułem lub kliknięcia w link i zapisania się na Twoją listę adresową…

Przedstawiaj swoją ofertę w mailach…

Proponuj współpracę w biznesie podczas webinarów na żywo i w video, które nagrywasz

To wszystko są możliwości, dzięki którym możesz być coraz lepszy w marketingu i sprzedaży.

Wymyśl sobie zadanie, np.:

– 90 dni systematycznego pisania na blogu i promocji wpisów do Twojej listy a także w mediach społecznościowych (a te media to nie tylko Facebook)
– raz na tydzień webinar na żywo dla swoich subskrybentów
– przynajmniej 3 nowe video nagrane w tygodniu

To tylko przykład więc nie traktuj go jak wyroczni :-)

Takie zadanie pozwoli Ci stawać się coraz lepszym w każdej z tych 3 form komunikacji a im lepszy jesteś w komunikacji z ludźmi, tym lepsze efekty możesz uzyskać.

Proste, prawda? Zdecydowanie ale wcale nie oznacza, że jest to łatwe.

Tak czy inaczej…

Musisz działać, żeby stawać się w nim coraz lepszy. Im szybciej zaczniesz, tym szybciej staniesz się mistrzem.

 

To wszystko…

Poznałeś 5 lekcji, które mi pomogły i pomagają dzisiaj.

Czy pomogą Tobie?

Wiesz, to jest trochę tak jak w szkole…

Zasada 3xZ (zakuć, zdać, zapomnieć) niczego nie wnosi. Tutaj nie chodzi o to, żebyś czegokolwiek uczył się na pamięć ale o to, czy zdecydujesz się wykorzystać te informacje w Twoich działaniach.

Czy musisz to robić? Nie.

Czy masz mnie słuchać? Nigdy w życiu.

Wyciągnij po prostu wnioski a później podejmij zgodne z nimi działanie.

Ja mogę Ci życzyć, żeby to działanie pozwoliło osiągnąć Ci wyniki, o jakich być może nawet nie marzyłeś i niezależnie od tego CO promujesz lub będziesz promować przez internet.

 


Z życzeniami sukcesu,
Michał Kidziński

komentarz