blog-w-biznesie

Jeśli wiesz choć trochę na temat marketingu internetowego, na pewno słyszałeś, że blog jest bardzo ważny.

Niekoniecznie musisz wiedzieć dlaczego tak jest ale ktoś, gdzieś Ci o tym powiedział.

Być może dowiedziałeś się tego na jakimś szkoleniu albo z jakiegoś kursu.

Nie ma to w tym momencie znaczenia.

Znaczenie ma to, że jest to prawda.

Blog był, jest i będzie bardzo istotnym elementem biznesu rozwijanego przez internet i niezależnie od tego, czy promujesz:

– własne produkty
– cudze produkty
– współpracę w biznesie

Dlaczego? Oto…

5 Powodów, Dla Których Warto Wykorzystać Blog W Biznesie

#1.  Raz stworzone posty zostają w internecie NA ZAWSZE (czego nie można powiedzieć o płatnej reklamie)

Pomyśl tylko…

Jeśli napiszesz post na swoim blogu dzisiaj i skupisz się w nim na czymś, czego ludzie szukają dzisiaj i będą szukać za miesiąc, rok czy 5 lat, to Twój post może być źródłem ruchu dzisiaj, za miesiąć, rok i … za 5 lat.

Raz stworzony post na blogu moze pracowac na lata w przyszlosc

Jeśli porównamy to z płatną reklamą, to przewaga blogowania polega na tym, że ani dzisiaj ani za miesiąć, ani za 5 lat nie będziesz musiał płacić za żadne kliknięcie.

W przypadku płatnej reklamy płacisz za każdym razem kiedy ktoś kliknie lub kiedy ktoś zobaczy Twoją reklamę (w zależności od tego jak ją ustawisz np. na Facebooku). 

Jest oczywiście ważne, że jeśli chcesz aby Twoje posty były źródłem ruchu na kilka lat do przodu, to musisz pisać o rzeczach, które nie dezaktualizują się szybko.

Przykład?

Ten wpis jest takim właśnie przykładem. Zauważ, że poruszam w nim kwestię „bloga w biznesie” a więc tematu, który był, jest i pewnie jeszcze będzie szukany przez ludzi.

#2. Bardzo niski koszt

blog to tani sposob na rozpoczecie budowania e-biznesu

Żaby założyć blog, potrzebujsz:

– własną domenę (adres www)
– własny hosting (czyli miejsce, gdzie Twój blog będzie zainstalowany)
– skrypt WordPress’a, który możesz ściągnąć np. tutaj

Przyjmując aktualne i należące do najtańszych rozwiązania, całość będzie Cię kosztować od 200zł do 500zł w skali roku.

Do tego dochodzą inne kwestie, jeśli będziesz chciał uzbroić swój blog w profesjonalny wygląd ale o tym za chwilę.

Inwestując więc kilkaset złotych, możesz zacząć tworzyć „nieruchomości” w świecie internetu, które będą dla Ciebie pracować przez 24 godziny na dobę. 

Mówiąc „nieruchomości” mam na myśli posty na blogu, które raz stworzone mogą być źródłem ruch dzisiaj ale równie dobrze przez kilka następnych lat (albo tak długo jak długo będzie istnieć Twój blog). 

#3. Najprostszy i najbardziej efektywny sposób budowania swojej marki

blog to swietny sposob budowania marki

Jeśli chcesz budować np. biznes MLM przez internet, blog stanowi jedną z najlepszych form budowania marki.

Nie ma chyba prostszego sposobu, żeby dzielić się z ludźmi wartością a co za tym idzie – budowania zaufanie wśród swoich odbiorców.

Korzystając z bloga, możesz:

– napisać artykuł na istotny i wyszukiwany przez ludzi temat
– opublikować materiał audio, w którym przekazujesz ważne informacje
– opublikować nagrane i opublikowane wcześniej np. na YouTube video

To jest naprawdę proste, choć na początku i w przypadku, jeśli wcześniej nie miałeś z tym do czynienia, będziesz musiał nauczyć się pewnych rzeczy, jak np. obsługi swojego bloga.

#4. Lepszy niż media społecznościowe same w sobie, ponieważ jest to Twoja własność

media spolecznosciowe kontra blog

Być może działasz na Facebook’u albo na innym serwisie społecznościowym.

Być może zgromadziłeś w ten sposób wokół siebie wiele osób.

Świetnie. Problem jednak polega na tym, że żadna strona na Facebooku czy na jakimkolwiek innym portalu społecznościowym nie należy do Ciebie a blog tak.

A skoro coś nie należy do Ciebie, to nie masz nad tym kontroli, podobnie jak nad blogiem udostępnionym w ramach darmowego serwisu (jak np. blogger), gdzie w każdym momencie Twój blog może zostać wyłączony.

Nie zrozum mnie źle.

Darmowe serwisy blogowe są świetne, jeśli nie są wykorzystywane w celach marketingowych ale nam chodzi o wykorzystanie bloga w biznesie, prawda?

No właśnie…

Dlatego też Twój blog, który jest na opłaconym przez Ciebie serwerze i pod kupioną przez Ciebie domeną jest najlepszym rozwiązaniem.

#5. Możesz wykorzystywać blog, przeznaczając na to 30-60 minut dziennie

codzienne korzystanie z bloga przez minimum 30 minut

Na początku wszystko jest trudne.

Tworzenie treści na blogu także ale wszystkiego można się nauczyć, jeśli naprawdę się tego chce.

Dla mnie na początku pisanie na blogu także było trudne.

Z każdym jednak nowym postem i z każdym „przerobionym” kursem pomagającym mi w rozwijaniu umiejętności copywritingu, stawałem się i staję się lepszy.

Nie, nie lepszy od kogoś. Lepszy od samego siebie. 

Na podstawie własnych doświadczeń mogę powiedzieć Ci jedno:

Jeśli potraktujesz blogowanie poważnie i będziesz to robić systematycznie, dojdziesz do punktu, gdzie stworzenie nowego posta na blogu zajmie Ci 30-60 minut, w zależności od objętości posta a z czasem, kto wie? Być może nawet mniej :-)

Czy Ty również możesz być blogerem?

Pozwól, że zadam Ci trzy proste pytania:

Czy każdego dnia rozwijasz się (czytasz, słuchasz i oglądasz rzeczy, które pozwalają Ci się rozwijać)?

Czy robisz notatki z tego, czego się uczysz?

Czy lubisz pomagać ludziom?

Jeśli na te 3 pytanie odpowiedziałeś „TAK” to jak najbardziej możesz prowadzić blog i wykorzystywać go w celach marketingowych i biznesowych.

3 Największe przeszkody związane
z blogowaniem

1. Obawa przed techniczną stroną

Muszę się do tego przyznać.

Nie jestem dobry w sprawach technicznych. Owszem, pewne rzeczy umiem zrobić ale nie jestem ekspertem w html’u czy php a swój pierwszy blog instalowałem cały dzień, korzystając z instrukcji w internecie.

Chcę przez to powiedzieć, że nie musisz znać się na technicznych sprawach, żeby prowadzić blog i zarabiać dzięki temu pieniądze.

Dzisiaj praktycznie wszystko można zlecić lub zobaczyć np. na YouTube jak zrobić to, co chcemy zrobić.

2. Nikt nie chce mnie słuchać (zwłaszcza kiedy jestem nowy)

Jak już wspomniałem wcześniej, najrudniej jest na początku i jest tak we wszystkim, czym się zajmujemy.

Ludzie jednak potrzebują pomocy w naprawdę wielu sprawach, ponieważ chcą się dowiedzieć „jak coś zrobić lub osiągnąć” a skoro tak, to skupiając się nad tym, żeby rozwiązywać problemy innych ludzi, ludzie zaczną Cię słuchać/czytać Twoje posty.

Najistotniejsze w tym wszytkim jest to, żeby w pierwszej kolejności skupić się na potrzebach ludzi a nie swoich własnych. 

Jeśli więc połączymy kwestię Twojego rozwoju w konkretnym temacie, Twoich doświadczeń oraz potrzeb innych ludzi, nie powinieneś mieć problemu z tym, żeby zacząć przyciągać uwagę i rozwijać grupę swoich odbiorców.

3. O czym pisać na blogu?

To pytanie wiąże się trochę z poprzednim.

Jeżeli nie poświęcasz czasu, energii a czasami również pieniędzy na własny rozwój i nie czytasz, nie słuchasz i nie oglądasz tego, co może Ci pomóc w tym rozwoju, to faktycznie nie bęziesz miał o czym pisać.

Jeśli z kolei czytasz książki, kupujesz kursy, bierzesz udział w webinarach albo wydarzeniach na żywo to wykorzystaj swoje notatki aby stworzyć dzięki nim posty na swoim blogu.

Główną wskazówką, której warto jest się trzymać podczas działania w e-biznesie za pomocą bloga, jest taka:

Ucz się, działaj i nauczaj innych jednocześnie

Nauczyłem się tego od ekspertów i wiem, że taki sposób działa.

Mówiąc więc inaczej…

Jeśli poświęcasz swój czas na właściwą edukację i jeśli zgodnie z tą wiedzą działasz, to z całą pewnością zdobędziesz doświadczenie, którym będziesz mógł podzielić się na swoim blogu i w ten sposób będziesz mógł również pomóc ludziom osiągnąć korzyści lub rozwiązać problemy.

Na koniec jeszcze jedna sprawa…

Aby Twój blog mógł być istotnym narzędziem, które będzie pomagać Ci w zarabianiu pieniędzy, musi być odpowiednio przygotowany pod kątem marketingowym.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak powinien taki blog wyglądać, kliknij tutaj i ściągnij darmowy raport „Jak zarabiać na blogu„.

jak-zarabiac-na-blogu

Mam nadzieję, że ten artykuł będzie dla Ciebie pomocny i że dzięki niemu Twój blog będzie dla Ciebie źródłem nowych kontaktów na liście adresowej a także nowych klientów/partnerów biznesowych.

 


Z życzeniami sukcesu,
Michał Kidziński

komentarz