Pomyśl, co według Ciebie jest najważniejsze w przypadku pozyskiwania nowych partnerów do Twojego biznesu MLM

Czy masz kilka pomysłów?

A może nie masz żadnego?

Ja w tej chwili nie odnoszę się do tego, jak wolisz rozwijać swój MLM. Nie ma znaczenia czy wolisz to robić online (w internecie) czy offline (w tradycyjny sposób)…

Co więc jest tym bardzo ważnym (według mnie jednym z najważniejszych) elementów w pozyskiwaniu partnerów do współpracy w biznesie MLM (choć nie tylko w tym modelu biznesu)?

To…


PREZENTACJA

Odnieśmy się na chwilę do tradycyjnej formy rozwoju biznesu czyli do spotkań w domu, restauracji czy w hotelu. Największą szansą, żeby pozyskać do współpracy nowe osoby nie jest rozmowa telefoniczna, bo ona pomaga w nawiązaniu kontaktu ale to, co determinuje podpisanie umowy z nowym partnerem, to właśnie prezentacja.

Może być przeprowadzona na kartce papieru, serwetce (niektórzy tak robili) czy na tablicy.

Wiesz dlaczego to właśnie prezentacja ma tę szczególną rolę? Ponieważ można ją ZOBACZYĆ. Ponieważ podczas patrzenia można się odnieść do niej z perspektywy własnej osoby i jeśli prezentacja przeprowadzona jest dobrze, to istnieje ogromna szansa, że pomoże ona w rozwijaniu biznesu.

Jak to wygląda w internecie?

Tutaj również mamy kilka możliwości, jak:

1. Video na stronie internetowej
2. Webinar
3. Relacja na żywo (w Polsce prawie wcale jeszcze nie jest stosowana)
4. Plik PDF (według mnie „najgorsza” forma z tych wszystkich ale nie jest powiedziane, że nie działa :-))

Oczywiście wszystko zależy tutaj od Ciebie, którą formę wybierasz. Nic również nie stoi na przeszkodzie, żebyś wybrał 2 lub 3, czyli połączył swoje starania, udostępniając swoją prezentację w formie video na stronie www, webinaru oraz pliku PDF (jest to o tyle pozytywne, że nie każdy lubi oglądać video i nie każdy też lubi czytać a połączenie tych form pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnie większej grupy ludzi).

W tym jednak momencie dochodzimy do czegoś bardzo ważnego. Do czegoś, o czym już wspomniałem wcześniej, mówiąc o prezentacji na żywo, bez udziału internetu. Chodzi oczywiście o JAKOŚĆ Twojej prezentacji bo ta bardzo mocno zależy od umiejętności, która nazywa się COPYWRITINGIEM (tutaj znajdziesz darmowy raport na ten temat, który mi bardzo pomógł a więc może pomóc także Tobie :-)).

Fakt bowiem jest taki, że to, że masz swoją prezentację, o niczym jeszcze nie świadczy. Ona musi dawać Ci wyniki, niezależnie od tego, czy sprzedajesz jakiś produkt, czy chcesz pozyskać do współpracy nowego partnera…

Mówiąc inaczej, musisz wiedzieć o czym i jak mówić (nie chodzi mi o to, że masz się uczyć na pamięć pewnych sentencji) a to przychodzi tylko i wyłącznie dzięki treningowi :-)

Ja sam widziałem w swoim niedługim życiu bardzo wiele różnych prezentacji i muszę Ci powiedzieć, że znaczna część była do niczego. Nie chodzi mi o wygląd, grafikę czy całą oprawę ale o samą treść i przekaz. Na pewno też wiele moich prezentacji była do niczego, choć tak jak już powiedzieliśmy wcześniej, jeśli za tym co robisz idą wyniki (np. dobra sprzedaż) to znaczy, że Twoja prezentacja spełnia swoją rolę i jest dobra.

Na tej więc podstawie twierdzę, że co najmniej kilka moich filmów oraz webinarów takich właśnie jest :-) (nie przechwalam się, tym bardziej, że moje wyniki nie przyszły od tak, z dnia na dzień).

Jedną z najlepszych prezentacji, jaką widziałem w swoim życiu jest ta (niestety, jest po angielsku więc nie każdy może ją zobaczyć)

prezentacja-david-wood

Dlaczego twierdzę, że jest ona jedną z najlepszych, jaką widziałem?

Wyobraź sobie coś takiego…

Na każde 100 osób, które zobaczy ten prawie półgodzinny film, 21 wyciąga kartę i płaci $25 za produkt, o którym mowa w tej prezentacji. Nie wiem, czy coś Ci te liczby mówią ale każdy, kto choć trochę „siedzi” w marketingu internetowym, wie że jest to świetny wynik.

Czy gdyby Twoja prezentacja dawała Ci takie wyniki, to Twój biznes MLM rozwijałby się szybciej?

Z całą pewnością prawda? Nawet, gdyby było to 10% skuteczności. Na pewno też wzrosłyby Twoje dochody.

Jakie więc masz możliwości, aby osiągać coraz lepsze wyniki? Podam Ci trzy:

1. Uczyć się copywritingu i wdrożyć w działanie wszystko, czego się dowiesz
2. Pozwolić, żeby lepsi prezentowali i sprzedawali za Ciebie (jak właśnie tutaj).
3. Zlecić komuś stworzenie takiej prezentacji (być może jest to Twój partner w biznesie- wtedy jest jasne, że robicie to dla wspólnego dobra)

Nie twierdzę, że to są wszystkie rozwiązania ale sądzę, że główne, które warto przemyśleć…

W tym momencie nie mówię także o innych ważnych sprawach, jak generowanie ruchu i przyciągnięcie ludzi na Twoją stronę czy też rozwijanie dzięki temu listy adresowej ale ten artykuł byłby zbyt długi i pewnie nie chciałoby Ci się czytać całości.

Moim celem było zwrócenie Twojej uwagi na coś, co jest bardzo ważne a jeśli masz do mnie pytania w tej sprawie lub chcesz podzielić się swoimi spostrzeżeniami, to zrób to poniżej, w komentarzach :-)


Z życzeniami sukcesu,
Michał Kidziński