marketing-sieciowy-mlm

Marketing sieciowy jest modelem biznesu, który wywołuje mieszane uczucia.

Dla jednych jest to świetny sposób, żeby rozwijać biznes, podczas gdy dla innych nie jest on warty zaangażowania.

Istnieje jednocześnie wiele nieporozumień związanych z tą branżą i o jednym z nich chciałbym pomówić w tym artykule.

Pamiętam, jak po raz pierwszy zaprosiłem swoich znajomych na spotkanie, którego celem było przedstawienie możliwości związanej z biznesem MLM.

Ja tego spotkania nie prowadziłem ale po wszystkim nie czułem się dobrze.

Miałem po prostu wrażenie, że nikt niczego nie zrozumiał ale co ważniejsze, że żadna z zaproszonych przeze mnie osób nie była zainteresowana prowadzeniem jakiegokolwiek biznesu.

 

Marketing sieciowy nie jest dla wszystkich

W jakiś czas później zrozumiałem, że podobnie jak każdy inny rodzaj biznesu, również marketing sieciowy nie jest dla każdego.

Po prostu.

Nie każdy chce mieć własny biznes i jest to normalne.

Nie chodzi tutaj o to, czy ktoś się nadaje czy nie ale o to, czy ktoś chce się zaangażować w rozwijanie takiego biznesu mimo tego, że przez kilka lat może nie widzieć efektów.

Niektórzy ludzie wolą pracować na etacie i w ten sposób zarabiać pieniądze i jest to jak najbardziej w porządku.

Jeśli jednak mówimy o ludziach, którzy w ten biznes się angażują, to warto jest uświadomić sobie, że…

Jednym z największych nieporozumień związanych z marketingiem sieciowym jest to, że przeważnie nie podchodzimy do tego biznesu jak do biznesu.

Traktujemy ten model jak coś niewielkiego ale mamy jednocześnie nadzieję na wielkie efekty.

Już samo założenie nie wygląda najlepiej, prawda?

Marketing sieciowy to jednak ogromna branża, która może być w najbliższej przyszłości jedną z tych, które pozwolą ludziom godnie żyć.

Mówi o tym między innymi Harry Dent…

Kim jest Harry Dent?

– abolwent MBA na Harwardzie
– autor bestsellerów
– prawidłowo przewidział krach w Japonii w 1989, krach „dotcomów” w 2000 roku oraz kryzys w branży mieszkoniowej między 2006 a 2007 rokiem
– pojawił się w „Dzień Dobry Ameryko” oraz w stacji PBS i jest regularnym gościem w CNBC i Fox Biznes
– napisałe wiele książek, m.in.: „The Great Boom Ahead” (1992), „The Great Depression Ahead” (2008), „The Great Crash Ahead” (2011) i „The Demographic Cliff” (2014) 

Patrząc na tę krótką listę, jest sprawą jasną, że Harry Dent jest ekspertem, jeśli chodzi o przewidywanie trendów.

Oto co pan Dent myśli na temat najbliższej przyszłości oraz o marketingu sieciowym (to o czym piszę poniżej przetłumaczyłem z materiału video jednej z osób, która miała okazję być na konferencji, w której udział brał m.in. pan Dent).

Harry Dent – przewidywania i marketing sieciowy

#1. Najbliższy czas dla większości społeczeństw będzie jeszcze gorszy (m.in. ze względu na fakt, że najliczniejsza grupa – tzw. baby boomers czyli ludzie urodzeni pomiędzy 1946 a 1964 rokiem wchodzą w wiek emerytalny)

#2. Wiele branż czeka krach – również tych, które dzisiaj wydają się mieć dobrze

#3. Marketing sieciowy jest teraz świetną okazją, aby przy niewielkim wkładzie początkowym rozpocząć biznes

Sugestie Harry’ego Denta odnośnie marketingu sieciowego:

– do współpracy pozyskuj tylko te osoby, które myślą poważnie o budowaniu swojego biznesu i zainwestuj swój czas i pieniądze aby szkolić ich oraz motywować
– marketing sieciowy jest jak cała ekonomia – 1% zarabia lwią część z całości
– ucz się od 1% najlepszych w tej branży a następnie naśladuj ich i ucz tego samego swoich partnerów w biznesie

Opinia Harry’ego Denta na temat marketingu sieciowego:

– teraz jest najlepszy czas, żeby rozpocząć budowanie swojego biznesu
– sposób na zbudowanie biznesu i aktywa dla swojej rodziny
– bardziej elastyczny tryb życia, który równoważy pracę i życie prywatne
– sposób na zbudowanie dziedzictwa
– sposób na nauczenie dzieci tego, jak budować biznes

Jak więc widzisz, marketing sieciowy to bardzo poważna branża ale najważniejsze jest to, jak my sami ją traktujemy (jeśli nie myślimy o nim poważnie, to osiągnięcie poważnych wyników nie będzie możliwe).

Jedną z rzeczy, którą warto jest zrozumieć, to to, że rezultaty można osiągać tylko wtedy, kiedy zajmujemy się czymś każdego dnia.

codzienne_dzialanie


Internet i MLM

Wcześniej wspomniałem o tym, że nikt ze znajomych, których zaprosiłem na spotkanie, nie był tak naprawdę zainteresowany posiadaniem własnego biznesu.

To z kolei spowodowało, że zdecydowałem się, żeby docierać do właściwych osób dzięki internetowi (myślałem, że będzie to łatwe).

Na początku miałem do tego jednak złe podejście, bo tak naprawdę nie wiedziałem, jak to zrobić, więc zacząłem kontaktować się z przypadkowymi ludźmi na Skype, próbując ich zainteresować swoją okazją biznesową.

Szybko zrozumiałem (po kilku mniej lub bardziej kulturalnych reakcjach) że nie tędy droga…

Zacząłem więc szukać informacji odnośnie tego, jak rozwijać biznes MLM przez internet we właściwy sposób.

Kiedy znalazłem takie osoby, zacząłem inwestować w wiedzę, którą przekazywali i krok po kroku robić to co byłem w stanie zrobić w aktualnym momencie.

Czy efekty przyszły od razu? Nie.

Czy chciałem zrezygnować? Tak, co najmniej kilka razy.

Z jakiegoś powodu jednak się nie poddałem i dzisiaj rozwijam swój biznes na rynku polskim i na rynku anglojęzycznym.

Wszystko to możliwe jest oczywiście dzięki internetowi oraz odpowiedniemu działaniu, którego ciągle się uczę (i pewnie nigdy nie przestanę).

Podsumowując, jeśli chcesz zbudować dochodowy biznes w marketingu sieciowym:

– traktuj go poważnie
– nie „skacz” od biznesu do biznesu
– naucz się właściwego działania od właściwych osób
– działaj każdego dnia, robiąc to co możesz i najlepiej jak potrafisz
– pamiętaj, że najważniejszy w Twoim biznesie MLM jesteś Ty (a nie firma czy jej produkty)

To rzecz jasna moje wnioski.

Mam jednak nadzieję, że są one warte przynajmniej przemyślenia.

Jeśli chcesz zobaczyć na czym polega właściwe rozwijanie biznes MLM przez internet i co jest niezbędne w tym celu, kliknij w ten link i poznaj właściwą metodę…


Z życzeniami sukcesu,
Michał Kidziński

komentarz2