marketing na facebooku w 2015 roku

W ostatnim czasie zauważyłem pewną tendencję co do stosowania różnych form komunikacji na Facebooku ale nie byłem w 100% przekonany, czy moje podejrzenia są słuszne.

Tak się jednak stało, że wczoraj (23 marca, 2015 roku) brałem udział w szkoleniu na temat marketingu na Facebooku a konkretniej na szkoleniu, podczas którego omówione zostało to, w jaki sposób wykorzystywać aktualnie płatną reklamę na Facebooku.

Sposób, który jednocześnie jest dzisiaj najtańszym.

Okazało się, że moje podejrzenia były bliskie prawdy i dlatego w tym wpisie zdecydowałem się podzielić tym, co aktualnie działa na Facebooku.

Zanim jednak przejdziemy do tematu, warto jest zacząć od podstawowych spraw…

Zasady reklamy na Facebooku

reklama na facebooku

Pamiętam doskonale, że czasy początku płatnej reklamy na Facebooku były zdecydowanie inne niż teraz.

Koszty reklamy były mniejsze i łatwiej było uzyskać akcpetację dla stworzonych reklam.

Kiedy jednak reklamodawców przybywało, było również coraz więcej przypadków reklam, które zawierały obietnice bez pokrycia i gwarancje na coś, czego gwarantować nie można a to spowodowało zmiany w zasadach zamieszczania reklam.

Dlatego też, jeśli Ty sam również chcesz reklamować się na Facebooku a nigdy tego nie robiłeś, to zapoznaj się z zasadami zamieszczania reklam na Facebooku na tej stronie: https://www.facebook.com/ad_guidelines.php.

Wspomniałem wcześniej o obietnicach i gwarancjach w reklamach.

Z tego co sam zdążyłem się dowiedzieć, zauważyć i doświadczyć, zdecydowanie lepiej jest zastąpić obietnice i gwarancje, wartością.

Mówiąc inaczej, zamiast tworzyć reklamę, w której promujesz firmę XXX lub konkretny model biznesu, skup uwagę na tym, żeby reklama kierowała do promocji czegoś, co pomoże odbiorcom rozwiązać problem lub osiągnąć korzyść.

To może być:

– ebook
– video
– webinar

Kolejną ważną sprawą jest zbieżność pomiędzy reklamą a stroną „lądowania”, czyli stroną na jaką trafi człowiek po kliknięciu w reklamę lub w link w jej treści.

To, co jest również bradzo istotne, to jasny przekaz reklamy, który nie wprowadza zamieszania i zakłopotania odbiorcy.

Strona, na którą trafia potencjalny klient powinna też być zaopatrzona w politykę prywatności i wyłączenie odpowiedzialności (zwłaszcza w przypadkach, kiedy np. chodzi o temat związny ze zdrowiem lub pieniędzmi, gdzie trzeba jasno zaznaczyć, że nie można niczego gwarantować potencjalnemu klientowi).

Ostatnią sprawą, na którą chcę wskazać jest to, żeby strona po zapisaniu się na stronie przechwytującej, przedstawiała to, o czym mówiła strona przechwytująca.

Te kilka wskazówek może wydawać się logicznymi ale jestem przekonany, że jest to bardzo ważne, ponieważ jedyną opcją korzystania z reklam na Facebooku jest przestrzeganie zasad.

O tym co jest ważne na Facebooku w 2015r. i co jednocześnie pozwala reklamować się bardzo tanio…

Facebook, podobnie jak kiedyś Google ciągle się zmienia i tego nie da się uniknąć.

Zmieniają się ceny, zmieniają się zasady i … coraz więcej kont jest zamykanych.

Jest też coraz większa konkurencja ale prawdą jest jednocześnie to, że ludzie, którzy są „na bieżąco” z marketingiem na Facebooku, zawsze będą sobie radzić.

Owszem, nie można być w 100% przekonanym co do tego, czy Facebook nie zamknie nam konta ale tak jak powiedziałem wcześniej, trzeba grać zgodnie z zasadami a wtedy szanse na to są zdecydowanie mniejsze, niż w przypadku, kiedy te zasady lekceważymy.

Aktualnie najlepszą formą, w ramach której można reklamować się najtaniej na Facebooku, jest VIDEO.

video na facebooku

Mówię tutaj o video, które jest „wrzucane” na Facebooka prosto z dysku komputera, czyli tak jak robi się to również w przypadku YouTube’a.

Dlaczego video na Facebooku jest teraz świetnym sposobem komunikacji i promocji? 

1. Ponieważ większość tego nie robi a skoro tak, to łatwiej jest się wyróżnić na tle konkurencji
2. Ponieważ ze względu na brak konkurencji reklama video jest bardzo tania

Chodzi przede wszystkim o to, że reklama postów zawierających video wraz z opisem oraz linkiem do strony jest tym samym co jeszcze jakiś czas temu była reklama postów zawierających rysunki lub zdjęcia a ze względu na brak konkurencji, koszty są niskie.

One najprawdopodobniej również urosną ale dopiero wtedy, kiedy więcej osób zrozumie, że video na Facebooku to świetny pomysł.

Video na Facebooku lepsze niż video na YouTube? 

Pozwól, że coś Ci pokażę:

video na facebooku kontra video na youtube

Widać dokładnie, że ilość wyświetleń konkretnego video na oficjalnym kanale NBA na YouTube różni się od wyświetleń tego samego video na oficjalnym FanPage’u na Facebooku.

Nie mówię oczywiście o tym, żeby rezygnować z YouTube’a, ponieważ nie w tym rzecz.

Chodzi mi przede wszystkim o to, że w publikowaniu video na Facebooku drzemie ogromny potencjał a element wirusowości działa tutaj świetnie (co zresztą widać).

Video bez reklamy działa również … bardzo dobrze

W przypadku mojego FanPage’a zauważyłem, że posty w formie video docierają do zdecydowanie większej grupy odbiorców niż posty zawierające obrazy.

Jeśli więc nie chcesz inwestować swoich pieniędzy w płatną reklamę, mimo wszystko warto jest publikować video na FanPage’u lub na stronie prywatnej, jeśli na niej prowadzisz jakiekolwiek działania marketingowe.

Podsmowując, zacznij wykorzystywać video na Facebooku i sprawdź jak działa to u Ciebie. 

Wiesz doskonale, że w biznesie nie ma mowy o gwarancjach a cały marketing to ciągłe testowanie, sprawdzanie i usprawnianie podjętych działań.

Ja mogę jedynie życzyć Ci, żeby Twoje video dały Ci możliwie jak najlepsze efekty i tego Ci właśnie życzę.

 


Z życzeniami sukcesu,
Michał Kidziński

komentarz-na-blogu