Elementem, który jest wspólny dla biznesu internetowego i tego tradycyjnego, od którego bardzo mocno zależy rentowność, jest ruch.

Mówiąc inaczej, jeśli zamierzasz mieć sklep albo świadczyć usługi, to jest sprawą jasną, że o wiele lepiej jest mieć swój lokal centrum miasta, tam gdzie ludzie ciągle chodzą niż w uliczce, gdzie 5 osób przechodzi nią w ciągu godziny.

Jest sprawą jasną, że aby zwiększyć ruch, trzeba odpowiednio taki biznes reklamować na terenie miasta a także poza nim.

W internecie z kolei zdobywanie ruchu odbywa się przed dwie główne metody:

1. Darmową, czyli np. pozycjonowanie (Search Engine Optimization – SEO)
2. Płatną, jak np. reklama PPC, PPV, CPA, płatny mailing, itd.

Mówiąc więc inaczej, ruch jest jednym z kluczowych elementów dla osiągnięcia wymiernych wyników w Twoim biznesie…

Sprawą kluczową w biznesie czy jak wolisz w marketingu internetowym, jest to, co z tym ruchem zrobić. Jak postąpić, żeby nie stracić większości tego ruchu.

Zanim jednak do tego przejdziemy, chcę podzielić się z Tobą tym, jak możesz już od dzisiaj zacząć powiększać swój ruch dzięki metodzie darmowej, jaką jest właśnie pozycjonowanie poprzez systematyczne pisanie na blogu.

WAŻNE: Pozycjonowanie to nie jest metoda na szybki i duży ruch. Jest to metoda, która musi zająć czas ale jeśli dobrze jest przeprowadzana, to korzyści dla Ciebie mogą mieć charakter długotrwały.

Pisać można rzecz jasna o wszystkim i o niczym. Można być także prawdziwym powieściopisarzem albo kimś, kto nie radził sobie zbyt dobrze z pisaniem opowiadań w szkole.

To wszystko nie ma pierwszorzędnego znaczenia.

Znaczenie bowiem ma to, czy temat, o którym piszemy, jest poszukiwany przez ludzi.

Aby to sprawdzić, najprościej jest skorzystać z Google Keyword Tool.

Omówmy jednak wszystko po kolei…

Sprawa podstawowa, to założyć swój blog w temacie, o którym pisanie nie sprawia Ci „bólu”. Mówiąc inaczej, ma to być coś co Ciebie interesuje i co jednocześnie jest w zakresie poszukiwania innych.

Nic Ci nie narzucam. To przecież Twój wybór…

Teraz, kolejną sprawą jest systematyczność w tworzeniu nowej i unikalnej treści.

Absolutnie nie stawiam się za eksperta w dziedzinie pozycjonowania ale to, co mogę Ci powiedzieć, to fakt że jeśli będziesz naprawdę systematyczny, to efekty mogą Cię bardzo zadziwić. Mówię to na bazie własnych doświadczeń i wiem, że sprawą pierwszorzędną jest to, żeby Twój blog miał unikalną a więc Twoją własną treść.

Mi owa systematyczność pozwoliła zwiększyć ruch na moich blogach od 230% do ponad 400% w przeciągu 2 miesięcy.

Kolejna rzecz, to tzw. On Page SEO a więc pozycjonowanie pod konkretne słowo lub frazę kluczową na Twoim blogu czyli w samym artykule.

Co więc musisz zrobić?

Wejdź na Google Keyword Tool i wpisz różne możliwości słowa lub frazy kluczowej, o którą chcesz oprzeć swój artykuł.

BARDZO WAŻNE: Pamiętaj, aby ustawić jako typ dopasowania pozycję [Ścisłe]. Tylko w takim przypadku będziesz mógł określić czy to konkretne słowo kluczowe jest naprawdę wyszukiwane.

Co teraz masz zrobić z tym słowem kluczowym?

Przede wszystkim umieścić go w swoim artykule w różnych formach:

Pogrubionejpozycjonowanie
Podkreślonejpozycjonowanie
Pochylonejpozycjonowanie

Nagłówek H1 – pozycjonowanie

Nagłówek H2 – pozycjonowanie

Nagłówek H3 – pozycjonowanie

Oczywiście nie chodzi tylko o to, żebyś za wszelką cenę miał swoje słowo kluczowe we wszystkich tych formach. Pamiętaj bowiem, że Twój tekst musi być także atrakcyjny dla czytelnika 🙂

OK, kolejny krok to tzw. Off Page SEO a więc zadbanie o to, żeby linki z innych stron kierowały na Twój artykuł.

Możesz to zrobić np. poprzez kierowanie ze swojego artykułu do artykułu kogoś, kto pisze na podobny temat a jeszcze lepiej byłoby, gdyby ten ktoś był już dłużej na rynku niż Ty. Wtedy jakość takiego linka jest po prostu dobra a to też jest istotne, jeśli już mówimy o Off Page SEO.

Dlaczego miałbyś kierować na inne blogi?

WordPress ma wbudowany system, na mocy którego tworzą się tzw. pinkbacki i trackbacki a więc automatycznie na czyimś blogu tworzy się link do Twojego artykułu. U mnie na blogu wygląda to tak (jeśli ktoś na swoim blogu wspomni o moim artykule i da do niego link):

Innym sposobem pozycjonowanie poprzez Off Page SEO jest pisanie komentarzy na innych blogach z załączeniem linka do Twojego artykułu lub umieść ten link w polu „witryna internetowa” w formularzu, gdzie będziesz umieszczać swój komentarz.

Kolejnym sposobem jest jeszcze zamieszczenie linka do artykułu na Facebook’u, jeśli np. prowadzisz swojego Fan Page’a. To zajmuje tylko chwilę a dobrze wiemy, jaką pozycję ma Facebook, jeśli chodzi o popularność, więc na pewno warto 🙂

OK, wiesz już jak zacząć pozycjonować się, prowadząc swojego bloga. Dla podsumowania podajmy raz jeszcze te punkty:

1. Pisz codziennie minimum 1 artykuł (500-700 słów)
2. Pisz w oparciu o to, czego ludzie szukają
3. W jednym artykule staraj się pozycjonować na jedno słowo (frazę) kluczowe, umieszczając je w tekście jako pogrubione, pochylone, podkreślone oraz w trzech nagłówkach (h1, h2, h3)
4. Promuj ten artykuł poza Twoim blogiem, pisząc na innych blogach lub kierując ludzi ze swojego bloga na inne, w podobnej tematyce

Przyjmijmy, że Twój ruch staje się coraz większy. Załóżmy, że świetnie Ci idzie (czego Ci zresztą życzę). Co więc powinieneś zrobić?

Moja odpowiedź jest krótka…

Buduj listę adresową

Najlepiej byłoby, gdybyś umieścił na boku (tzw. sidebar) możliwość zapisu na Twoją listę a także zainstalował tzw. pop-up, który wspomoże rozwój Twojej listy adresowej.

Nie wiem, czym się zajmujesz lub czym chcesz się zajmować w internecie.

Nie twierdzę też, że pomysł codziennego tworzenia unikalnej treści na Twoim blogu spodoba Ci się.

Generalnie jednak jest to jeden ze sposobów ściągania ruchu, który możesz wykorzystać.

Niezależnie jednak od tego, jak będziesz mieć zamiar ten ruch ściągać, pamiętaj proszę o tym, żeby skupić się na początku przede wszystkim na budowaniu listy adresowej, bo to jest największe i co bardzo ważne – TWOJE – największe aktywo.

Poza tym, jeśli skupisz się na rozwijaniu własnej listy adresowej, to Twoje szanse na wygenerowanie nieskończenie wielkiego zwrotu z tej inwestycji będzie bardzo możliwe.

Życzę Ci powodzenia w generowaniu ruchu i zdobywaniu coraz większej grupy klientów i partnerów do Twojego biznesu.

 

Z życzeniami sukcesu,
Michał Kidziński