Jak pewnie wiesz, zdobywanie ruchu na stronę www może odbywać się dzięki 2 ogólnym metodom:

1. Darmowym jak np. SEO czyli pozycjonowanie
2. Płatnym jak np. Google AdWords czy Facebook Ads

W tym artykule chciałbym przedstawić Ci sekrety pozycjonowania (SEO), których nauczyłem się od milionera, jakim jest David Wood…

David zbudował swój e-biznes głównie dzięki pozycjonowaniu a konkretniej dzięki blogowi, na którym pisał naprawdę dużo (nawet 18 godzin dziennie) więc myślę, że z całą pewnością można go uznać za eksperta.

W tym momencie nie ma znaczenia, co chcesz promować w internecie…

To może być Twój MLM, produkty cyfrowe Twoje lub cudze albo usługi, które świadczysz.

Przejdźmy więc do sekretów, które mogą bardzo pomóc Ci w generowaniu ruchu na Twoim blogu.

Dlaczego blog? Ponieważ jest to najlepsza forma strony, która może być codziennie aktualizowana, co znacząco przyczynia się do poprawiania swojej pozycji w wyszukiwarkach (głównie chodzi nam o Google).

WAŻNE: Nie omawiam tutaj tego, jak ma wyglądać Twój blog ani jakie „rzeczy” powinny się na nim znaleźć ale jeśli przyjrzysz się mojemu blogowi, to będziesz mieć pewne wytyczne, choć nie twierdzę jednocześnie, że ten akurat blog jest szczytem graficznej doskonałości…

Zasada Pierwsza: Systematyczne aktualizowanie bloga

Możesz być na mnie zły ale najlepiej jest aktualizować bloga codziennie, zwracając rzecz jasna uwagę na słowa i frazy kluczowe, których ludzie po prostu szukają i które są w temacie Twojego bloga.

Aby sprawdzić te słowa, możesz skorzystać np. z Google Keyword Tool. Dzięki temu narzędziu zobaczysz jak wiele osób szuka konkretnych słów kluczowych.

Wiem, że problem może stanowić systematyczne pisanie ale uwierz mi, że jeśli na początku zmusisz się do tego, to w niedługim czasie wyrobisz w sobie nawyk a pomysły na kolejne artykuły będą napływać do Ciebie same.

Skąd to wiem?

Bo sam piszę codziennie na tym oraz angielskojęzycznym blogu minimum po jednym artykule dziennie i to co mogę Ci powiedzieć, to fakt, że w ciągu 2 miesięcy liczba ludzi odwiedzających mój blog zwiększyła się 4- krotnie.

Zasada Druga: Używaj Obrazków i Zdjęć w Swoich Artykułach

Najlepiej również, żeby obrazki były załadowane na serwer poprzez kokpit Twojego bloga w zakładce „media” (po zalogowaniu się do strony administracyjnej bloga).

Warto jest również w nazwie pliku oraz jego opisie użyć słowa kluczowego. Z jednej więc strony obrazek uatrakcyjnia Twój wpis a z drugiej pomaga Ci w zdobyciu lepszej pozycji w Google :-)

Zasada Trzecia: Używaj Znaczników H

Chodzi nam rzecz jasna o to, żeby Twoje słowa i frazy kluczowe były również ujęte w trzy rodzaje nagłówków:

Sekrety Pozycjonowania (SEO) (nagłówek h1)

Sekrety Pozycjonowania (SEO) (nagłówek h2)

Sekrety Pozycjonowania (SEO) (nagłówek h3)

Zasada Czwarta: Wyróżnianie Słów Kluczowych

To kolejna forma uatrakcyjnienia Twojego artykułu, która także pomaga Ci w zwiększeniu szansy na lepszą pozycję w Google.

W tym momencie mówimy o trzech formach wyróżnienia słów (fraz) kluczowych:

1. Pogrubienie: Sekrety Pozycjonowania (SEO)
2. Podkreślenie: Sekrety Pozycjonowania (SEO)
3. Pochylenie: Sekrety Pozycjonowania (SEO)

Zasada Piąta: Odnośniki do Twoich Innych Artykułów

To bardzo prosta ale także ważna sprawa. Wszystko polega na tym, żeby skierować ludzi ze swojego artykułu na inny swój artykuł, który jest w podobnej tematyce lub w jakikolwiek sposób łączy się z nią lub uzupełnia.

W przypadku tego artykułu, moim innym artykułem, który jest w podobnym temacie jest ten: „6 prostych wskazówek, które pomogą Ci pisać na blogu”

Zasada Szósta: Odpowiednia Ilość Słów Kluczowych w Tekście

Tłumacząc ten współczynnik z angielskiego, mówimy o gęstości słowa kluczowego. Zasad mówi, żeby ilość słów kluczowych w tekście nie przekraczała 5% i nie była mniejsza niż 1%.

Tak więc w artykule na 500 słów, słowo kluczowe powinno w nim występować od 5 do 25 razy.

Moja sugestia jest jednak taka, żeby nie przejmować się tym aż zanadto. Wystarczy trzymać się wstawienia słów kluczowych w nagłówkach (h1,h2,h3) oraz wyróżnić je (pogrubienie, pochylenie, podkreślenie).

Poza tym, oprócz tych wszystkich spraw „technicznych” trzeba pamiętać o tym, żeby sam tekst był również atrakcyjny dla czytelnika.

Zasada Siódma: Linki Powrotne

W wielkim uogólnieniu istnieją dwa rodzaje linków powrotnych…

Pierwsze to takie, gdzie publikujesz aktualizację w formie linka do swojego artykuły na Facebooku (jeśli np. masz FanPage’a) lub na innym serwisie społecznościowym.

Drugi rodzaj linków powrotnych to takie, które prowadzą z innych stron (blogów).

Możesz je uzyskać dzięki pisaniu gościnnie na cudzych blogach i umieszczaniu linków do oryginalnego artykułu na Twoim blogu.

Jeszcze inną metodą jest kierowanie ludzi na cudze blogi, gdyż system wordpress ma wbudowany tzw. system pinkback’ów i trackback’ów.

Mówiąc inaczej, jeśli skierujesz kogoś na cudzy blog, jak np. ja teraz kieruję Ciebie do artykułu „SEO Copywriting”, to na tym blogu pojawi się link zwrotny do tego artykułu.

Kwestia jest oczywiście taka, żeby kierować ludzi do bloga, który jest odwiedzany :-)

 
To są proste zasady, które działają na pewno.

Miej proszę na uwadze, że żadne zasady nie zastąpią Twojego działania. Kwestia jest taka, żeby działać, używając tych zasad.

Ze swojej strony życzę Ci sukcesów dzięki tym zasadom i rzecz jasna proszę o Twoją opinię lub być może o to, żebyś podzielił się swoimi doświadczeniami, jeśli jakieś już masz :-)

 
Michał Kidziński
Z życzeniami SUKCESU,
Michał Kidziński